تبلیغات
Generate your flash بلاگ تخصصی پارکور و فری رانینگ تهران - ورزش در تابستان(بایدها و نبایدها)
آموزش پارکور برای همه

ورزش در تابستان(بایدها و نبایدها)

یکشنبه 16 مرداد 1390 05:10 ب.ظ

نویسنده : dcm3
ارسال شده در: مطالب آموزشی ،
اگر در تابستان ورزش می کنید ، برای شما توصیه های مهمی را در این مطلب متذکر شده ایم مانند اینکه ...
 
احتمال گرمازدگی در دو تا چهار روز اول ورزش بیشتر است؛ لذا سعی کنید از اصل تطابق با هم گرمایی (Acclimatization) استفاده کرده و در چند روز اول با تمرینات سبک، کوتاه‌مدت و متوالی در هوای گرم بدن‌تان را با دمای محیط سازش دهید....

• از ورزش در دمای بالاتر از 28 درجه سانتی‌گراد و رطوبت بالای هوا خودداری کنید. گرما و رطوبت اثر استرس گرمایی یکدیگر را تشدید می‌کنند.
• به اندازه کافی قبل، حین و بعد از ورزش مایعات بنوشید؛ چون بهترین و مهم‌ترین راه کاهش دمای بدن تعریق است. در ورزش‌های طولانی از مایعات حاوی آب، نمک و قند یا نوشابه ورزشی استفاده کنید.
• قبل و بعد از ورزش خودتان را وزن‌ کنید. کاهش بیش از 2 درصد وزن بعد از ورزش، نیاز به مراقبت خاص و پرهیز از ادامه ورزش دارد.

• حین ورزش در محیط گرم از لباس مناسب استفاده کنید. لباس باید نازک، به رنگ روشن و نسبتا شل و گشاد بوده و اجازه دفع گرما را از طریق تعریق در محل یقه و آستین بدهد.

• در فواصل کوتاه ورزش، استراحت کنید

• از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند چای، قهوه و کوکا بپرهیزید.

• ترجیحا از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر ورزش نکنید و سعی کنید خارج از این ساعات برنامه ورزشی‌تان را به انجام برسانید.

منبع : salamat.ir

چگونگی ورزش كردن در فصل گرما اهمیت بسیاری دارد، بهخصوص برای افرادی كه به طور غیرحرفهای ورزش میكنند.
ورزش كردن در فصل تابستان سبب هدر رفتن بخش زیادی از آب و املاح بدن میشود. بههمین دلیل زمانی را كه ورزشكار برای تمرین انتخاب میكند باید مناسب باشد.
ورزش كردن در هنگام ظهر و زمانی كه آفتاب مستقیم به زمین میتابد، صحیح نیست. بهتر است زمان تمرین صبحزود و یا در هنگام بعد از ظهر باشد.
ورزش كردن در هوای آلوده نمیتواند ایدهآل باشد، همینطور تمرین در زمانی كه هوا راكد است مناسب نیست. فرد باید سعی كند در هوای سالم ورزش كند.
لباس ورزشكار در فصل گرما با دیگر فصلها متفاوت است. به این ترتیب با گرم شدن هوا، ورزشكار باید از لباس نخی استفاده كند. طوری كه اگر عرق كرد لباس به بدنش نچسبد. چرا كه، ممكن است موجب بیماریهای پوستی شود.
همچنین بهتر است در این فصل از لباس با رنگ روشن استفاده شود و همچنین لباس نباید چسبان باشد.
مسئله مهم در هنگام ورزش كردن این است كه برای استفاده از مایعات هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد.
ورزشكار میتواند مایعات زیادی مصرف كند، مثلافرد از زمان شروع تا پایان تمرین میتواند هر چقدر كه میخواهد آب مصرف كند. بدون اینكه عوارضی برای ورزشكار داشته باشد. البته استفاده از مایعات قندی هم كمبودها را جبران میكند.
در پایان میتوان به نوع تمرینات اشاره كرد. تمرینات هوازی در فصل گرما مناسب است. پیادهروی، بازی تنیس، دوچرخهسواری و شنا همگی از ورزشهای هوازی هستند. ورزشهای هوازی با رساندن اكسیژن بیشتر به بدن، سطح اكسیژن خون را افزایش می دهند و به تناسب اندام نیز كمك میكند.
دویدن وپیاده روی ورزشهایی هستند كه هزینه خاصی نیاز دارند و ورزشهای مناسبی برای صبح و یا بعدازظهر روزهای گرم تابستان هستند.




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: یکشنبه 16 مرداد 1390 05:26 ب.ظ